Логопедична реабілітація
Логопедична реабілітація – це організована спеціальним чином педагогічна допомога, яка носить диференційований характер з урахуванням різновиду порушень, а також сукупність спеціальних методів та прийомів надання допомоги дітям, які мають відхилення у мовленнєвому розвитку.
На консультацію логопеда у санаторії «Хаджибей» приймаються діти за направленням лікуючого лікаря санаторію. Після проведення обстеження при наявності показань логопед призначає індивідуальні заняття, або проводить одноразову консультацію та надає рекомендації.
Пріоритетними у роботі логопеда є такі напрямки:
- Діагностичний – всебічне обстеження мовленнєвої функції в структурі загального ро звитку дитини з метою постановки диференційованого діагнозу та розробки адекватних методів логопедичної корекції.
- Корекційно-розвиваючий – безпосередньо логопедична корекція порушень мовлення в умовах комплексного підходу, що здійснюється під час індивідуальних занять.
- Консультативний – взаємозв’язок і взаємодія логопеда з лікарем, психологом, монтессорі-терапевтом, педагогом, консультування батьків, що дозволяє забезпечити більш високі темпи загального та мовленнєвого розвитку дитини.
Кваліфікована логопедична реабілітація надається дітям з мовленнєвими патологіями: загальним недорозвитком мовлення, алалією, дизартрією, заїканням, дислалією, дисграфією, риналолією, мовним мутизмом.
У комплексі корекційно-розвиваючих заходів, здійснюваних логопедом включені:
-
-
- розвиток мімічної та артикуляційної моторики;
- розвиток фонематичних процесів та слухової уваги;
- нормалізація темпу і ритму диханння;
- корекція звуковимови;
- формування елементарної фрази з 2 – 3 складів ;
- формування лексико-граматичної будови мовлення;
- розвиток зв’язного мовлення;
- розвиток дрібної моторики рук.
-
Окремим видом логопедичних занять є логоритміка.
Логопедична ритміка – це система музично-рухових, мовно-рухових, музично- мовних завдань і вправ, здійснюваних в цілях логопедичної корекції.
Мета:
-
-
- Формування відчуття темпу — сприйняття рівномірної послідовності однакової тривалості.
- Розвиток м’язового відчуття напряму руху.
- Розширення пасивного словарного запасу, активізація мовного наслідування і формування фразового мовлення.
- Розвиток артикуляційної моторики, створення артикуляційної бази звуків.
- Вдосконалення навичок зв’язного мовлення, правильного граматичного й звукового оформлення мовних висловів у всіх ситуаціях спілкування.
- Формування навичок усвідомленого сприйняття простору.
- Стимулювання творчої активності.
- Розвиток здібностей пластичної інтерпретації музичного твору і оволодіння вільними рухами.
- Навчання творчому використанню накопиченого арсеналу засобів взаємодії з навколишнім світом.
-
В своїй роботі логопеди санаторію використовують, як традиційні, так і новітні корекційні методики. Заняття проводяться в ігровій формі, емоційно, що дозволяє збільшити у дітей інтерес у виконанні завдань та підвищити прагнення до на навчання.
Особлива увага приділяється співпраці з батьками, їх навчають логопедичним методам і прийомам, завдяки чому корекційна робота триває вдома, за рекомендаціями логопеда.