Педагогічна реабілітація
Монтессорі-терапія в комплексній реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи – це створення спеціального розвивального середовища, в якому дитина зможе і захоче проявити свої індивідуальні здібності. Основний принцип методики – “допоможи мені зробити це самому ”, тобто ігрова манера навчання і самостійне виконання вправ, розумне співвідношення між свободою і чіткою структурою, спеціально призначеною для “особливої дитини”. Роль педагога – керувати самостійною діяльністю дитини, спостерігати за дитиною і, в разі потреби, надати допомогу.
Корекція дітей з ДЦП побудована з урахуванням специфіки патології і проводиться у двох напрямках: це формування правильної організації життєдіяльності дитини в домашніх умовах і навчання дитини доступним видами діяльності (предметно-практичні маніпуляції з предметом, формування навичок самообслуговування, розвиток сенсорно-моторних функцій).
Основна мета методики Монтессорі для дітей з ДЦП – формування у дітей адекватного і максимально повного образу навколишнього світу для того, щоб дитина могла вільно виявляти себе в різноманітній діяльності
Корекційно-развивальні завдання:
-
-
- формувати вміння правильно керувати органами почуттів, промовою і рухами;
- формувати запас понять, якими може оперувати дитина;
- розвивати когнітивну сферу;
- розвивати сенсорну сферу;
- сприяти оволодінню навичками практичного життя;
- сприяти розвитку мовлення, збагаченню словника;
- формувати і розвивати елементарні математичні уявлення;
- розвивати дрібну моторику рук;
- розширювати уявлення про навколишній світ.
-
Арт-терапія (лат. мистецтво, греч. лікування) – це метод корекції та розвитку дитини засобами художньої творчості.
За допомогою арт-терапії дитина навчається спілкуватися з навколишнім світом, використовуючи образотворчі, рухові та звукові засоби, самостійно висловлювати свої почуття, які необхідні для її гармонійного розвитку та пристосування до навколишнього середовища. Через творчу діяльність дитина може «виплеснути» негативні або поділитися позитивними емоціями та підвищити самооцінку.
Мета арт-терапії:
-
-
- корекція мотиваційної та емоційної сфери дитини;
- корекція когнітивної сфери дитини;
- корекція рухової та моторної можливості дитини;
- корекція пізнавальних та творчих можливостей дитини;
- соціальна адаптація дитини.
-
Види арт-тепії:
- Театралізовані ігри (настільний театр іграшок, ігри-драматизацн, інсценування казок, ляльковий театр) – це розігрування літературних творів (казки, оповідання, написані інсценування).
- Ізотерапія (малювання, оригамі, квілінг, аплікації із серветок, аплікації із кольорового паперу, ліплення із солоного тіста, ліплення із пластиліну).
- Ритмотерапія – музично-ритмічне виховання, яке об’єднує музику, рух і слово.