Психологічна реабілітація
Психологічна реабілітація передбачає соціально психологічний супровід дитини з особливими потребами та тісну взаємодію з його батьками, з педагогами та іншими фахівцями санаторію.
Здійснення продуктивної взаємодії включає в себе декілька компонентів:
- Психологічну діагностику інтелектуальної, емоційно-вольової, комунікативної сфер, особистісних особливостей дитини;
- Психологічну корекцію порушень у дитини, виявлених при діагностиці під час індивідуальних та групових занять;
- Консультування батьків з питань вікових особливостей дітей, проблем поведінки і порушень соціальної адаптації, конфліктних ситуацій. Підвищення компетентності батьків під час бесід, тренінгів, лекцій.
Особливо успішними методами психологічної корекції є:
-
- Гештальт–терапія – робота з почуттями та переживаннями в теперешньому моменті;
- когнітивно–поведінкова терапія – працює з думками та почуттями в режимі реального з метою корекції неадаптивної поведінки;
-
- арт-терапія – через гру, малюнок, казку, музику – відбувається вихід сильних емоційних переживань дитини, знімається нервова напруга і тривожність, йдуть страхи і негативні стани, підвищується самооцінка і впевненість;
– пісочна терапія дозволяє опрацювати психотравматичну ситуацію та відкоригувати негативний емоційний досвід, підвищити ініціативність дитини, впевненість у власних силах, наполегливість і цілеспрямованість у досягненні бажаного;
– ігрова терапія допомагає відновити довіру до дорослих і однолітків, скорегувати поведінкові відхилення;
-
- метод навчання, спрямований на розвиток потенційних здібностей і розумових можливостей дитини – використання спеціальних вправ, завдяки яким збільшується обсяг пам’яті та уваги, розвиваються здібності узагальнювати, аналізувати, будувати логічні висновки, розвивати мовлення, дрібну моторику.
Завдяки індивідуальному підходу значно полегшується формування найбільш сприятливого для дитини соціального середовища, можливості розвиватися.
Під час дитячих і підліткових психологічних групових занять відбувається корекція дитячої тривожності і страхів, розвиваються навички комунікації та самоповаги, реалізується творчий потенціал, розширюються знання дітей про дружбу, формуються здатності до самостійного прийняття рішень і прояву ініціативи, розвивається вміння аргументувати свою точку зору, формуються навички психічної саморегуляції і здатності до конструктивного вираження емоцій, що сприяють їх більш успішної адаптації в соціумі.
Ресурсні тренінги для батьків, допомагають батькам досягти завершальної фази адаптації та прийняття своєї дитини, дають можливість ділитися власним життєвим досвідом, а також вирішувати нагальні питання, які виникають в процесі реабілітації в санаторії.